Review: Easy Peasy Family

Toen ik net begon met de overstap naar een gezonde levensstijl heb ik het volledige internet afgestruind naar inspiratie en motivatie. Een van de internetsites waar ik al snel een goed gevoel bij had was de site van Bluebelle Foodworks van Claire en Vera, mooie foto’s frisse ideeën en duidelijke uitleg over gezonde voeding zonder belerende goeroetaal. Daarbij was hun kantoor gevestigd in mijn woonplaats Haarlem, dus het contact was al snel gemaakt.

EasyPeasy_cover_3d

Hun eerste boek “Easy Peasy” was al een geweldige aanrader voor de allerkleinste healthy medemens, voor mij kwam het iets te laat (kinderen al te groot voor een babyhap) maar toch heel leuk inspiratie op te doen en om te weg te geven als kraamcadeau.

Boekpresentatie in Haarlem:

IMG_8117

Toen ik een uitnodiging kreeg voor de boekpresentatie van het vervolgboek “Easy Peasy Family” heb ik gelijk tijd vrijgemaakt in mijn agenda om er naartoe te gaan. In het biologische restaurant Staal in Haarlem werden we ontvangen. Alle kinderen waren natuurlijk welkom en voor hun was een Easy Peasy bakworkshop georganiseerd en voor de overige gasten heerlijke healthy hapjes (wellicht uit het boek) en drankjes.

Easy Peasy Family:

Het boek staat vol fantastische foto’s, net even wat stoerder en volwassener dan het eerste boek. Het verhaal van Claire en Vera staat als een huis en geeft je een volledig uitleg over hoe zij denken over voeding, met hele bruikbare tips en tricks zonder dat er een vingertje wordt opgestoken van wat allemaal slecht voor je is. De recepten zijn verassend en bijna allemaal easy te maken. En heel fijn dat er vooral heel erg vanuit de groente is gedacht, dus zo kom je makkelijk aan je 300 gr groente per dag.

IMG_8125

Voor de review wilde ik een paar recepten uitproberen. Uiteindelijk heb ik een twee gecombineerd om zo nog meer groente te kunnen verwerken zonder dat de kinderen het door hadden.

IMG_7957

De knolselderijpuree met rode biet en kikkererwten samen met de broccoli/bloemkool/feta duchesses (roosjes) zijn het uiteindelijk geworden, maar er zullen nog veel meer recepten volgen, want het was heerlijk. De recepten zijn heel basis zonder al te veel kruiden. Ik kook behoorlijk kruidig, dus heb ik er zelf het een ander aan toegevoegd, want dat kan mijn Family wel aan….

IMG_8114

Conclusie:

Dit boek mag echt niet ontbreken in je collectie, zeker niet als je samen met je gezin gezond wil eten, zonder dat je het heel ingewikkeld gaat maken. Ook heel fijn dat dit boek niet belerend is van wat er allemaal niet mag. Door aan te geven wat er allemaal wel mag en kan kun je je daar op focussen en dat maakt het je leven een stuk makkelijker. Ben heel benieuwd naar het volgende boek…

Kijk hier voor de verkoop van Easy Peasy en Easy Peasy Family